

WIELCY LIDERZY NIE WYKORZYSTUJĄ LUDZI PO TO,
ABY SAMI MOGLI WYGRYWAĆ. PRZEWODZĄ LUDZIOM,
ABY ODNOSIĆ WSPÓLNE ZWYCIĘSTWA.
- John C. Maxwell -

PRZYWÓDZTWO

Czyli sztuka porozumiewania się, komunikacji międzyludzkiej, rozmowy aby skutecznie motywować, nagradzać, oceniać, motywować i inspirować ludzi na których mam wpływ – zaawansowane warsztaty dla menedżerów zakończone indywidualnym feedbackiem rozwojowym
MOC SŁÓW
W ROZMOWACH Z PRACOWNIKAMI
Trener: Adam Gnych

Miejsce:Warszawa
szkolenie 1-dniowe



CENNIK
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
dla osób indywidualnych
Ilość uczestników: 5 - 15
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
RABAT!
Dla zamówień powyżej 3 dni szkoleniowych

O SZKOLENIU
Dlaczego ludzie obawiają się komunikować z innym ludźmi? Dlaczego tak często odpowiedź: „Przecież wysłałem e-maila, czyli wszyscy powinno wiedzieć!”, spotyka się niedowierzeniem i dezaprobatą. Nadawca treści i odbiorca. Co się dzieje pomiędzy nimi i dlaczego tak często nie potrafimy się zrozumieć w najprostszych sprawach i kwestiach. Zapraszamy do udziału w praktycznych warsztatach dla menedżerów rozwijających umiejętności komunikacji w codziennej pracy z pracownikami i współpracownikami. Warsztat wskazuje najskuteczniejsze i najbardziej zaawansowane narzędzia komunikowania się z zespołem, oraz schematy nieskutecznej i nieefektywnej komunikacji menedżerskiej.
Różnorodność przykładów i praktycznych odniesień sprawia, że szkolenie jest bardzo praktycznym warsztatem narzędzi komunikacyjnych kompetentnych menedżerów. Uczestnicy zdobędą umiejętności skutecznego i swobodnego rozmawiania z zespołem jak i z indywidualnymi pracownikami.

ODPOWIEMY NA PYTANIA
-
Jak mówić aby być zrozumiałym zgodnie z intencją?
-
Komunikacja międzyludzka. Dlaczego tyle barier?
-
Jak precyzyjnie komunikować to co chce się przekazać bezpośrednio, e-mailowo, telefonicznie
-
Ograniczające przekonania pracownika? Co można, co wypada, co warto?
-
Sztuka udzielania pochwał. Granica między pochwałą a „cukrzeniem”?
-
Asertywność, czyli sztuka mówienia NIE i sztuka mówienia TAK!
-
Nowe wyzwania! Inspiracja! Droga w nieznane! Jak o tym mówić i przekonywać?
-
Informacja zwrotna? Czyli jak ją rozumieć?
PROGRAM SZKOLENIA


5 KROKÓW SKUTECZNEGO DELEGOWANIA ZADAŃ
-
Jak rozwijać kompetencje ludzi poprzez delegowanie?
-
Istota delegowania
• Pokora, zaufanie, odpowiedzialność
• Zadania do delegowania
• Model delegowania SMART z potwierdzeniem
• Kontrola i motywacja. -
Co możemy delegować?
-
Jak delegować, żeby nie wróciło do nas?
-
Formułowanie komunikatów delegujących w sposób podnoszący zaangażowanie i inicjatywę pracowników.

UZNANIE I DOCENIENIE PRACOWNIKA
-
Jak motywować, kompetentnych i niekompetentnych, zaangażowanych i niezaangażowanych pracowników?
-
Rodzaje komunikatów pozytywnych: od instruowania poprzez konsultowanie do wspierania.
-
Stopniowalność komunikatów pozytywnych. Kiedy stosować i jak nie przesłodzić?
-
Oczekiwania pracowników dotyczące pozytywnej oceny. Czy wszyscy chcą tego samego? Indywidualny model motywacyjnego DNA. Czyli jak dostosować motywację do osoby?
ROZMOWA OCENIAJĄCO - ROZWOJOWA
-
Model rozmowy oceniająco - rozwojowej.
• Miejsce, czas i przygotowanie menedżera i pracownika.
• Kluczowe elementy rozmowy oceniającej:
• Przeszłość: Z czego jesteś szczególnie zadowolony w ocenianym okresie i dlaczego?
• Teraźniejszość: Co obecnie idzie Ci dobrze? Z czego jesteś szczególnie zadowolony? Jakie są Twoje mocne strony?
• Przyszłość: Co możesz udoskonalić w przyszłości? W jakich obszarach chcesz się rozwijać? Jakie są Twoje osobiste punkty do zmiany / doskonalenia / poprawy?
• Przejmowanie odpowiedzialności przez pracownika: Co proponujesz? Jak zamierzasz osiągnąć te cele?
• Wsparcie: Jak ja, jako menedżer, mogę Ci pomóc w osiągnięciu Twoich celów? Czego ode mnie oczekujesz?
• Wymierne cele i Kontrola: Do kiedy zamierzasz osiągnąć cele i jak określisz cele cząstkowe? W jaki sposób będziesz śledził postępy? -
Co może, a co nie powinno podlegać ocenie?
-
Trudne sytuacje. Emocje szefa i pracownika.
TRUDNE ROZMOWY. ZWOLNIENIE PRACOWNIKA.
-
Dlaczego warto rozmawiać? Podstawowe zasady dotyczące rozmów związanych ze zwolnieniem.
-
Kryteria zwolnień.
-
Etapy prowadzenia rozmowy ze zwalnianym pracownikiem.
-
Jakich tematów nigdy nie należy poruszać w rozmowach ze zwalnianym pracownikiem.
-
Trudne sytuacje przy zwalnianiu. Jak być w zgodzie z sobą i wyjść z twarzą z trudnych sytuacji.
-
Zwolnienie bez świadczenia pracy i ze świadczeniem pracy w okresie wypowiedzenia.
-
Pozostał zespół – jak pracować z zespołem po zwolnieniu?

3-STOPNIOWA KOMUNIKACJA PRZY NIEWYPEŁNIANIU OBOWIĄZKÓW. MOCNE KOMUNIKATY ZATRZYMUJĄCE NIEWŁAŚCIWE ZACHOWANIA.
-
Jak skutecznie zatrzymywać trudne zachowania.
Poziomy w udzielaniu informacji.
Poziom I – prośba/oczekiwanie
Poziom II – żądania
Poziom III – zapowiedź sankcji. Realizacja sankcji. -
Rola komunikacji niewerbalnej w skuteczności komunikatu.
-
Najczęściej popełniane błędy przez menedżerów, które obniżają skuteczność komunikacji.
-
Konsekwencja jako warunek skuteczności. Jak budować w sobie siłę
-
5 obszarów MOCNYCH KOMUNIKATÓW.
-
Jak zatrzymać zachowanie i budować autorytet i wiarygodność szefa?
-
FEKOZ – mocny komunikat bez naruszania granic.
-
Expose szefa. Moment wytyczenia zasad i nadania kierunku działania dla zespołu.

FEEDBACK. JAK INFORMOWAĆ, MOTYWOWAĆ I ROZWIJAĆ PRACOWNIKÓW
-
Jak budować rozwojowy feedback
-
Kiedy, jak i w jakich sytuacjach feedback spełnia swoją rolę?
-
Obszary, które poruszamy w feedbacku.
-
Jak konstruować feedback. Struktura feedbacku.
-
Feedback konstruktywny - pozytywny i negatywny.
-
Feedback kanapkowy. Kiedy stosować i kiedy jest nieskuteczny?
-
Korzyści z feedbacku.

CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA
-
Komunikacja w zespole, czyli co się na nią składa i od kogo zależy
-
Efektywność pracy zespołu, czyli wszyscy gramy do jednej bramki
-
Style kierowania i sztuka komunikacji w zależności od „dojrzałości pracownika”
-
Poznanie zagrożeń związanych w nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania i komunikacji międzyludzkiej.
-
Lidership sytuacyjny (SL II) – rozpoznanie dojrzałości pracownika według metodologii Blancharda
-
Etapy rozwoju zespołu (model Blancharda)
-
Dwie płaszczyzny oceny pracownika i zespołu
-
Matryca dojrzałości zespołu pod kątem kluczowych kompetencji
-
Delegowanie zadań
-
Podanie celu
-
Empowerment
-
Typologia stylów społecznych
-
Znaczenie rozmowy oceniającej
-
Podstawowe metody prowadzenia rozmowy oceniającej.

KONTAKT
JEŚLI MASZ PYTANIA SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI