• BTI

NIE BÓJ SIĘ SPRZECIWU

Jak radzić sobie ze sprzeciwem oraz jakie techniki zamknięcia stosować, aby osiągnąć sukces sprzedażowy?

- BRIAN TRACY -


Faktem jest to, iż sprzeciw jest dobry. Sprzeciw oznacza zainteresowanie. Dwa razy większy sprzeciw pojawia się w przypadku sprzedaży z sukcesem niż w porażce sprzedażowej. Aby dobrze sobie poradzić ze sprzeciwem, musisz do końca wysłuchać obiekcji klienta, bez przerywania. Pamiętaj, że słuchanie wzbudza zaufanie, nawet gdy ma miejsce sprzeciw. Po usłyszeniu sprzeciwu skomplementuj wypowiedź, mówiąc: „To dobre pytanie! Proszępozwolić, bym spróbował na nie odpowiedzieć”.

JAK RADZIĆ SOBIE ZE SPRZECIWEM PODCZAS SPRZEDAŻY?

Oto trzy odpowiedzi, które powinny pomóc w przypadku sprzeciwu:

1. CO TO OZNACZA?

Wpierw możesz się zatrzymać, uśmiechnąć, a potem zapytać: „Co to oznacza?” Wprost niemożliwe jest nie odpowiedzieć na to pytanie. Można go używać w kółko. „Co to oznacza?” lub„Co to oznacza dokładnie?”.

2. CZY ISTNIEJE TEGO WŁAŚCIWY POWÓD?

Inną odpowiedzią na sprzeciw może być: „Oczywiście, ma Pan/Pani odpowiedni powód, by tak twierdzić. Czy mógłbym zapytać, co to za powód?”. Często klient nie posiada odpowiedniego powodu sprzeciwu, a tego typu pytanie pomoże to wyjaśnić. W momencie, gdy klient mówi coś

3. METODA „CZUJE, CZULI, ODKRYLI"

w stylu: „To jest za drogie”, możesz odrzec: „Rozumiem dokładnie, jak się Pan/Pani czuje, inni czuli to samo, gdy usłyszeli tę cenę. Ale oto, co odkryli, gdy zaczęli korzystać z naszego Produktu/usługi”. Po tych słowach zaczynasz wyjaśniać klientowi wyższość korzyści nad kosztem. Ostatnie spostrzeżenie jeśli chodzi o sprzeciw. Całe 94 proc. sprzedaży w Ameryce jest dokonywanych bez podawania wcześniej ceny. Praktycznie każdy sprzeciw w oparciu o cenę jestspowodowany czym innym niż cena. Twoim zadaniem jest odnalezienie rzeczywistego powodu.



163 wyświetlenia

BRIAN TRACY INTERNATIONAL SP. Z O.O.

ul. Mickiewicza 9/u5

01-517 Warszawa

NIP: 701 009 23 90

DOŁĄCZ DO NASZEGO NEWSLETTERA I ODBIERZ RABAT:

OBSŁUGA KLIENTA:

+48 730 200 222

natalia@360sbc.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. z dnia 13 czerwca 2016 r. Dz.U. z 2016 poz. 922) przez Spółkę Brian Tracy International Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Mickiewicza 9/5, 01-517 Warszawa (KRS 0000272176, REGON: 140876181, NIP: 7010092390).

Jednocześnie oświadczam i przyjmuję do wiadomości, że:

  • Administratorem moich danych osobowych jest Spółka Brian Tracy International Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Mickiewicza 9/5, 01-517 Warszawa (KRS 0000272176, REGON: 140876181, NIP: 7010092390).

  • Moje dane osobowe będą przetwarzane w celu informowania o aktualnych i przyszłych produktach, usługach i przedsięwzięciach 360 Smart Business Consulting Sp. z o.o.

  • Przysługuje mi prawo dostępu do danych osobowych dotyczących mojej osoby, ich aktualizacji, poprawiania i usunięcia, a także wycofania w każdym czasie zgody na ich przetwarzanie, jak również prawo do pisemnego żądania zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania

  • Podanie powyższych danych osobowych jest w pełni dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do realizacji wymienionych celów, na co wyrażam zgodę.

  • Facebook
  • YouTube