MENTORING TO SPOSÓB NA MĄDRE POKIEROWANIE ŚCIEŻKĄ ZAWODOWĄ PRACOWNIKÓW - TAK, BY WSPIERAĆ
ICH TALENTY I MOŻLIWOŚCI.

„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł” – radzi Robert T. Kiyosaki, amerykański milioner i autor bestsellerów dotyczących skutecznego inwestowania. Mentoring to sposób na mądre pokierowanie ścieżką zawodową pracowników - tak, by wspierać ich talenty i możliwości. To też wyjątkowo skuteczny sposób na zwiększenie kompetencji i efektywności całej firmy.
Mentoring w organizacji to partnerska, oparta na zaufaniu i często przebiegająca poza zależnościami służbowymi relacja mistrz – uczeń. Jej celem jest odkrywanie i rozwijanie potencjału ucznia, inspiracja i stymulowanie rozwoju zawodowego.
Mentor to osoba:
-
Posiadająca doświadczenie i wysokie kwalifikacje zawodowe.
-
Etyczna, zdolna do przyjęcia odpowiedzialności za osobę, której rozwojem się zajmuje.
-
Elastyczna, tolerancyjna i wolna od uprzedzeń. Gotowa do tworzenia otwartej relacji, która opiera się na wzajemnym zaufaniu z uwzględnieniem i poszanowaniem osobistych granic.
Mentoring to program dla firm poszukujących nowych, efektywnych rozwiązań zorientowanych na pełne wykorzystanie talentów i potencjału pracowników oraz ich rozwój wewnątrz przedsiębiorstwa.
W BTI skupiamy się na dwóch kierunkach dla rozwoju talentów:
-
Mentoring prowadzony przez Ekspertów BTI
-
Mentoring jako program edukacyjny dla przyszłych mentorów w organizacji
Proponujemy systemowe i zindywidualizowane podejście do wdrażania mentoringu w firmie. Rekomendujemy rozpoczęcie projektu od spotkania Kick-off, podczas którego zostaną określone cele i sposoby ich realizacji. Zapewniamy stymulację i wsparcie w procesie uczenia, ewaluację wyników oraz planowanie dalszego rozwoju.
MENTORING JAKO PROCES TO:
STYMULACJA I WSPARCIE W PROCESIE UCZENIA SIĘ
DORADZTWO, EWALUACJA WYNIKÓW
PLANOWANIE DALSZEGO ROZWOJU
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z MENTORINGU - CZYLI JAK TO DZIAŁA W PRAKTYCE?
1
WYKORZYSTANIE DOŚWIADCZENIA I WYSOKICH KWALIFIKACJI MENTORA DO SZKOLENIA NOWYCH KADR
2
UWOLNIENIE DRZEMIĄCYCH W MŁODYM PRACOWNIKU TALENTÓW I MOŻLIWOŚCI ORAZ OKREŚLENIE OBSZARÓW, NAD KTÓRYMI PRACOWAĆ
3
WSPARCIE UCZNIA W PODEJMOWANYCH WYZWANIACH I REALIZOWANIU AMBITNYCH CELÓW
4
TWORZENIE ATMOSFERY ZAUFANIA I WSPARCIA W ZESPOLE