
Akademia Przywództwa Strategicznego realizowana jest w formule otwartej dla indywidualnych uczestników, grup pracowników delegowanych przez pracodawcę oraz w formule In - Company.
MERYTORYKA I OBSZARY TEMATYCZNE
PRZYWÓDZTWO A ZAANGAŻOWANIE W REALIZACJĘ STRATEGII
Określenie wizji misji firmy wraz z wynikającą z nich strategią jest osobistym wyzwaniem lidera. Moduł opisuje sposoby tworzenia wizji, misji i strategii z udziałem działań Lidera. Lider transformacji wychodził poza zależności i ograniczenia, wynikające z kontekstu biznesowego - planuje długoterminowo, widzi wyzwania dostrzega szanse. Oddziałuje na umysły serca innych, zarażając ich swoją wizją zapraszając do współtworzenia i współdziałania.
AKADEMIA
TRENERÓW
ROZWÓJ ORGANIZACJI A ROLA LIDERA - SZANSE I ZAGROŻENIA
Podejmowanie decyzji to jedna z kluczowych umiejętności lidera. Czy i kiedy decyzja jest dobra, co sprawia, że warto ryzykować? Jak przekazywać decyzje, jak je komunikować a jak podejmować? Czy można być pewnym decyzji? Proces decyzyjny w organizacji - rozumienie decyzji biznesowych a podejmowanie decyzji (zarządzanie wiedzą i odpowiedzialnością). Narzędzia wspierające podejmowanie decyzji biznesowych.
ZARZĄDZANIE FIRMĄ A ODPOWIEDZIALNOŚĆ W ORGANIZACJI
Myślenie strategiczne w zarządzaniu firmą, jak szukać wyzwań i jak planować wyprzedzając konkurencję. Jak połączyć koncentrację na wskaźnikach finansowych z myśleniem o rozwoju firmy? Jak wykorzystać w pełni potencjał firmy. Efektywne sposoby operacjonalizacji Na jakie wskaźniki należy zwracać uwagę w biznesie? Zarządzanie z odwołaniem do wartości, wartości jako podstawa modelu kompetencji i modelu działań HR.
PLANY MARKETINGOWE
I BIZNESOWE W PIGUŁCE
Planowanie i organizowanie inwestycji przedsiębiorstwa i działalności kluczem do sukcesu dochodowości Jak myśleć strategicznie i całościowo, jak analizować zależności nie tracąc z oczu perspektywy i systemu? Konstruowanie skutecznych biznesplanów i strategii marketingowych z odwołaniem do wolności kultury organizacyjnej - komunikacja wartości do wewnątrz i na zewnątrz organizacji. “Chemia zarządzania” w pigułce.
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I - PRZYWÓDZTWO A ZAANGAŻOWANIE
W REALIZACJĘ STRATEGII
Formy pracy: wykład, dyskusje, warsztat praktyczny, case study, symulacje

DZIEŃ 1
Wykład
PRZYWÓDCA CZY PRZEDSIĘBIORCA - JEDNA CZY DWIE DROGI W ZARZĄDZANIU FIRMĄ?
Warsztat
• Określenie roli wizji i misji firmy oraz wartości realizowanych w firmie - rola Lidera oraz kreowania liderów w firmie
• Określenie zasobów organizacji w kontekście budowania strategii
DZIEŃ 2
Warsztat
• Niezbędnik lidera - procesy i narzędzia w praktyce lidera transformacjl
• Łączenie osobistego stylu przywódcy ze strategią realizowaną w firmie
MODUŁ II - ROZWÓJ ORGANIZACJI A ROLA LIDERA -
SZANSE I ZAGROŻENIA
Formy pracy: wykład, dyskusje, warsztat praktyczny, case study, symulacje
DZIEŃ 1

Wykład
PODEJMOWANIE DECYZJI BIZNESOWYCH - DECYZJE STRATEGICZNE W KONTEKŚCIE NIEJASNOŚCI I NIEPEWNOŚCI RYNKU.
Warsztat
• Modele podejmowania decyzji a wyzwania realnego biznesu
• Umysł lidera, techniki podejmowania decyzji
DZIEŃ 2

Warsztat
• Bariery w rozwoju firmy - jak je odnajdywać i przezwyciężać?
• Decyzje w organizacji - komunikowanie i zarządzanie informacjami w procesie przekazywania i podejmowania decyzjI
• Jak lider może wpływać na decyzyjność zespołów?
MODUŁ III - ZARZĄDZANIE FIRMĄ A ODPOWIEDZIALNOŚĆ
W ORGANIZACJI
Formy pracy: wykład, dyskusje, warsztat praktyczny, case study, symulacje
DZIEŃ 1
Wykład
STRATEGIE ROZWOJU FIRMY - REALIZACJA MARZEŃ CZY DŁUGOTERMINOWE PLANOWANIE
Warsztat
• Wskaźniki finansowe a myślenie i planowanie rozwoju firmy - wyzwania i ograniczenia
• Wykorzystywanie potencjału firmy - podejście długodystansowca
DZIEŃ 2
Warsztat
• Zarządzanie firmą w oparciu o wartości
• Dialog w organizacji i dzielenie się wiedzą - jak je stymulować?
MODUŁ IV - PLANY MARKETINGOWE
I BIZNESOWE W PIGUŁCE
Formy pracy: wykład, dyskusje, warsztat praktyczny, case study, symulacje
DZIEŃ 1

Wykład
PRZYWÓDZTWO A MARKETING
Warsztat
• Relacja pomiędzy przywództwem a marketingiem - dwa różne głosy czy spójna twarz organizacji?
• Skuteczny marketing - całościowe i strategiczne analizy
DZIEŃ 2
Warsztat
• Dbanie o potrzeby klienta i spełnianie jego potrzeb czy przekraczanie oczekiwań?
• Klient wewnętrzny i klient zewnętrzny - komunikacja i standardy obsługi