
Akademia Trenerów realizowana jest w formule otwartej dla indywidualnych uczestników.
O AKADEMII
CZYM JEST AKADEMIA TRENERÓW
AKADEMIA
TRENERÓW
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W AKADEMII
To skondensowany program szybkiego doskonalenia kompetencji szkoleniowych w obszarze biznesu, który wyznacza nowy standard na rynku szkół trenerskich. Międzynarodowy certyfikat oraz akredytacja trenerska Brian Tracy International to najlepsza przepustka do ekscytującej, prestiżowej i dobrze płatnej kariery w branży szkoleniowej. Kilkadziesiąt lat doświadczenia BTI – jednej z największych firm szkoleniowych świata – gwarantuje najwyższą wartość merytoryczną i jakość prowadzenia kursu.
Udział w kursie jest gwarancją wysokiej wiedzy i faktycznego nabycia umiejętności efektywnego uczenia osób dorosłych. Program obejmuje dwie uzupełniające się perspektywy doskonalenia kompetencji szkoleniowych:
• Perspektywa trenera: kompetencje trenerskie – umiejętność przygotowania szkolenia, zaprojektowania programu, przeprowadzenia go i oceny.
• Perspektywa biznesu: kompetencje eksperckie – znajomość procesów rozwoju organizacji i umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi.
Kurs niezmiennie prowadzą uznani eksperci, trenerzy z wieloletnim doświadczeniem, autorytetem i sukcesami w branży szkoleniowej, a także w biznesie.
Kurs bazuje na założeniach psychologii pozytywnej, współczesnej wiedzy o funkcjonowaniu mózgu oraz efektywnych strategiach uczenia się i nauczania. Dedykowany jest tylko dla osób odważnych, gotowych na zmiany, pasjonatów rozwoju osobistego.
-
Sprawdzona wiedza, niezbędna do samodzielnego przygotowania, prowadzenia i ewaluacji szkoleń.
-
Włączenie w grono akredytowanych trenerów Brian Tracy International.
-
Możliwość rozwoju swojej kariery przy wykorzystaniu kanałów promocyjnych BTI – publikacje w mediach
społecznościowych, w prestiżowym miesięczniku „World Business Class Magazine”, notka trenerska na stronie www.briantracy.pl. -
Możliwość praktycznego, warsztatowego przećwiczenia zdobytych umiejętności w trakcie pięciu intensywnych dni.
-
Mentoring uznanych i utytułowanych trenerów, właścicieli firm szkoleniowych, pracujących z największymi korporacjami w Polsce.
-
Międzynarodowy certyfikat trenerski zgodny z Europejską Normą Kwalifikacji na poziomie V z suplementem potwierdzającym Twoje umiejętności w języku polskim, angielskim, niemieckim i francuskim.
-
Prawo do odpłatnej praktyki, poprzez przygotowywanie i współprowadzenie szkoleń organizowanych przez Brian Tracy International
-
Dogłębną analizę własnego profilu osobowościowego, zasobów i deficytów dzięki profesjonalnym testom.
-
Prawo do uczestnictwa w atrakcyjnych warsztatach doszkalających dla trenerów ze zniżką partnerską 30 proc.
-
Możliwość publikacji autorskich artykułów i promowania własnej marki na zaprzyjaźnionych portalach internetowych.
-
Możliwość nawiązania ciekawych kontaktów i poleceń w środowisku trenerskim.
AKADEMIĘ POLECAMY DLA
• Osób pragnących zdobyć nowy, atrakcyjny zawód trenera biznesu.
• Mówców motywacyjnym, pragnącym uzupełnić warsztat.
• Trenerów – praktyków, pragnących uzupełnić wiedzę.
• Trenerów wewnętrznych w organizacjach.
• Menedżerów chcących efektywnie rozwijać swoje zespoły.
• Specjalistów HR, którzy chcą samodzielnie prowadzić szkolenia.
• Kadry akademickiej oraz ekspertów, pragnących szkolić metodami warsztatowymi.
• Właścicieli małych i średnich firm.
• Wszystkich, którzy zamierzają prowadzić szkolenia dla Brian Tracy International.
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I - ROLA TRENERA BIZNESU
Formy pracy: wykład, dyskusje, warsztat praktyczny, case study, symulacje

DZIEŃ 1
Warsztat
Ten moduł pogłębia świadomość własnego potencjału oraz wprowadza w świat koncepcji różnic indywidualnych w osobowości. Główna idea tego dnia to wzajemne poznanie i zrozumienie swoich zachowań, ich akceptacja oraz taka modyfikacja, która umożliwi maksymalizowanie korzyści płynących ze współpracy z innymi osobami.
Sukces w szkoleniach zależy nie tylko od kompetencji i umiejętności, ale także od świadomości własnego potencjału, co pobudza trenera do wypracowania własnego, niepowtarzalnego stylu prowadzenia szkoleń.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
• Psychologiczna diagnoza i autodiagnoza predyspozycji do pracy z ludźmi.
• Etyka w pracy trenera.
• Przygotowanie do prowadzenia szkoleń.
• Różnice indywidualne.
• Praca indywidualna, a praca z grupą.
MODUŁ II - PROJEKT SZKOLENIOWY
Formy pracy: wykład, dyskusje, warsztat praktyczny, case study, symulacje
DZIEŃ 1

Warsztat
Podczas tego treningu nauczysz się, jak dokonywać identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych. Nauczysz się tworzyć narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych organizacji i poznasz metody ich analizy, oraz nauczysz się, jak prezentować je w formie raportu swoim klientom. Kolejną kompetencją, rozwijaną podczas tych dwóch zjazdów jest umiejętność przeprowadzania oceny skuteczności szkolenia.
Chcemy kształtować postawę aktywnego trenera, który rozumie kluczowe procesy organizacyjne, identyfikuje i reaguje na potrzeby rozwojowe organizacji, jest świadom czynnika zachodzących w niej zmian, a także posiada pełną wiedzę z zakresu metodologii zarządzania projektem.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
• Metody badania potrzeb szkoleniowych.
• Określenie celu prowadzenia szkoleń.
• Podział celów i ich znaczenie dla realizacji szkolenia.
• Przygotowanie programu – podstawowe pytania dotyczące szkolenia.
• Analiza i ewaluacja programów szkoleniowych.

MODUŁ III - METODYKA UCZENIA DOROSŁYCH
Formy pracy: wykład, dyskusje, warsztat praktyczny, case study, symulacje
DZIEŃ 1
Warsztat
Poznasz aktywizujące podejście do prowadzenia szkoleń. Wśród metod szkoleniowych, których będziesz doświadczać jako uczestnik i jako trener znajdują się m.in. ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykład trenerski, dyskusja moderowana, studium przypadku, techniki twórczego myślenia, akwarium, odgrywanie ról, debata oksfordzka.
Podczas tych zjazdów nauczysz się również jak udzielać informacji zwrotnej, jak również, sam otrzymasz szereg wskazówek rozwojowych w zakresie kompetencji prowadzenia szkoleń.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
• Proces grupowy.
• Projektowanie w cyklu Kolba.
• Relacje z grupą.
• Rozpoczęcie szkolenia – nawiązanie relacji z grupą.
• Zadawanie pytań i kontrolowanie rozmowy.
• Aktywizowanie grupy.
• Psychologiczne podstawy uczenia się dorosłych.
• Metody szkoleniowe – przegląd technik dydaktycznych.
• Różne sposoby pracy przy różnym ustawieniu sal treningowych.
MODUŁ IV - PROWADZENIE SZKOLENIA
Formy pracy: wykład, dyskusje, warsztat praktyczny, case study, symulacje
DZIEŃ 1

Warsztat
• Relacja pomiędzy przywództwem a marketingiem - dwa różne głosy czy spójna twarz organizacji?
• Skuteczny marketing - całościowe i strategiczne analizy

MODUŁ V - EWALUACJA KURSU
Formy pracy: dyskusje, warsztat praktyczny
DZIEŃ 1
Egzamin akredytacyjny
Zawartość merytoryczna szkoleń to głównie tematy związane z odpowiedzią na pytanie: „Jak profesjonalnie prowadzić warsztaty?”.
Program kończy się przygotowaniem przez uczestników pełnego
programu szkoleniowego oraz egzaminem.
Analiza programów kończy cykl.