google.com, pub-3502946393390270, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page

Przywództwo

szkolenie 2-dniowe

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE

Szkolenie jest prowadzone metodami maksymalnie aktywizującymi uczestników. Wykłady ograniczone zostaną do niezbędnego minimum. Uczestnicy będą analizować własne doświadczenie oraz poproszeni zostaną o wypełnienie kwestionariuszy psychologicznych.

Dedykowane jest Dyrektorom, którzy zainteresowani są rozwijaniem umiejętności menedżerskich i stawania się jeszcze skuteczniejszymi liderami.


CEL SZKOLENIA:
  • Rozwój umiejętności interdyscyplinarnego spojrzenia na funkcjonowanie organizacji oraz optymalnego łączenia odpowiedzialności za realizację celów strategicznych i zadań operacyjno – taktycznych.

  • Doskonalenie warsztatu menedżerskiego uczestników, wspierającego trafne definiowanie problemów, poszukiwanie odpowiednich rozwiązań i przeprowadzanie koniecznych zmian.





EFEKTY SZKOLENIOWE:
  • Dzięki poznaniu etapów zarządzania strategicznego uczestnicy zrozumieją zasady pracy w tworzeniu planu strategicznego.

  • Będą potrafić planować w systemowy sposób rozwój kompetencji związanych z planowaniem strategicznym oraz nauczą się wypracowywania koncepcji, gotowych do zakomunikowania wewnątrz organizacji, na poszczególnych poziomach zarządzania.




PROGRAM

DZIEŃ 1:

Myślenie strategiczne oraz wyznaczanie celów. Wizja, misja strategia, czyli dokąd zmierzamy?. Strategia i zarządzanie strategiczne jako czynnik sukcesu firmy;


  • Zarządzanie strategicznie – definicja i koncepcje;

  • Czynniki determinujące wybór strategii zarządzania;

  • Wyznaczanie celów strategicznych firmy/korporacji./organizacji:

  • Zarządzanie poprzez cele – mocne i słabe strony;

  • Matryca celów strategicznych – planowanie i kontrola procesu;

  • Wizja, misja i cele strategiczne – koncepcja poziomów logicznych;

  • Prezentacja Koncepcji Poziomów Logicznych, czyli wszystkie płaszczyzny na jakich wprowadzane są zmiany strategiczne  i na których dokonywać można zmian;

  • Wpływ poszczególnych poziomów na siebie i na system oraz analiza charakterystycznych i specyficznych problemów na styku poszczególnych poziomów;

  • Poziom Pierwszy: Środowisko. Przegląd i analiza dostępnych zasobów i możliwości ich wykorzystania do realizacji celów biznesowych firmy, czyli najbliżsi współpracownicy, klienci, przełożeni;

  • Poziom Drugi: Obserwowalne zachowania w konkretnym środowisku. Analiza zachowań, pracowników, współpracowników, managerów w określonym środowisku i określanie zachowań skutecznych i wymagających korekty;

  • Poziom Trzeci: Umiejętności. Przegląd kompetencji i umiejętności zawodowych niezbędnych do wykonywania zajmowanej funkcji w kontekście celów strategicznych;

  • Poziom Czwarty: Przekonania/Wartości pracowników. Wpływ przekonań na realizacje celów biznesowych i na funkcjonowaniu ludzi w organizacji, czyli co ja najczęściej myślę o sobie samym, moich kolegach i koleżankach w pracy, klientach.

  • Poziom Piąty: Tożsamość. Charakterystyka i zdefiniowanie roli, zachowań, przekonań, sposobów działania, czyli co tak naprawdę oznacza dla mnie.

  • Określenie i zdefiniowanie wizji, misji i strategii na wszystkich poziomach. 

DZIEŃ 2:

Planowanie wizji rozwoju. Punkt wyjścia, czyli analiza i ocena stanu aktualnego. Metody i strategie budowania spójnej strategii. Koncentracja na Problemach vs Koncentracja na Rozwiązaniach


  • Podejmowanie decyzji strategicznych – teoria i praktyka;

  • Analiza drzewa decyzyjnego;

  • Uwarunkowania podejmowania decyzji strategicznych w warunkach niepewności .

  • Wizja rozwoju – strategie kreowania;

  • Tworzenie i poszukiwanie wizji rozwoju – analiza otoczenia;

  • Planowanie zdolności, kompetencji i zdolności;

  • Wizja i kluczowe wartości – sposoby określania

  • Wizualizacja i komunikacja założonych zmian;

  • Analiza i ocena stanu aktualnego.

  • Opracowanie i przygotowanie agendy zmian strategicznych;

  • Realizacja strategii – scenariusze alternatywne

  • Budowanie spójnej strategii;

  • Wybór inicjatyw i działań strategicznych;

  • Przygotowanie koncepcji struktury wspierającej realizację strategii;

  • Wyznaczenie celów strategicznych dla inicjatyw;

  • Planowanie i kontrola działań strategicznych


bottom of page