DZIEŃ 1: |
TA CZĘŚĆ SZKOLENIA SŁUŻY OPANOWANIU UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHANIA ODZWIERCIEDLAJĄCEGO, NIEZBĘDNEGO DO SKUTECZNEJ ANALIZY POTRZEB I OCZEKIWAŃ KLIENTA ORAZ ZAPOZNANIU SIĘ Z NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCYMI „PRZESZKODAMI KOMUNIKACYJNYMI”, KTÓRE WPŁYWAJĄ NA POWSTAWANIE SYTUACJI „TRUDNYCH” W KONTAKCIE Z KLIENTEM. Rama partnerstwa, czyli pierwszy krok do rozwiązywania konfliktów i budowania długofalowych relacji z klientami w myśl zasady WIN-WIN, według Dr Dudleya Weeksa, pracującego nad rozwiązywaniem konfliktów w partiach politycznych oraz dużych korporacjach, w ponad 60 krajach. Konflikty – 12 najczęstszych Przeszkód w komunikacji, prowadzących do konfliktu i trudności w procesie sprzedaży, ujęte w cztery grupy Słuchanie Odzwierciedlające – niezwykle pomocna umiejętność, umożliwiająca odzwierciedlenie uczuć i informacji z zawartości wypowiedzi drugiej osoby. Pytania zorientowane na rozwiązanie konfliktu, czyli Model Zmiany, nazywany podejściem Zorientowanym na Rozwiązanie, opracowany przez Steva de Shazera oraz Insoo Kim Berga. Komunikat „JA”, składający się z trzech części
|
DZIEŃ 2: |
BĘDZIE POŚWIĘCONY ĆWICZENIU ZAAWANSOWANYCH UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH, NIEZBĘDNYCH W PROFESJONALNEJ SPRZEDAŻY ORAZ POZNANIU SZEREGU TECHNIK WYKORZYSTANYCH W SPRZEDAŻY. W jaki sposób mówić o produkcie i usłudze, aby przekonać klienta za pierwszym razem i bezbłędnie trafić opisać je w taki sposób, aby klient miał jak najmniej zastrzeżeń. Ognisko zainteresowań, czyli co ludzi najbardziej interesuje w momencie, kiedy prezentuje się im produkt bądź usługę. Schemat prezentacji i sprzedaży w oparciu o Ognisko zainteresowań zawierający odpowiedzi na pytania: Dla kogo? Kiedy? W jakim miejscu? Jak używać/stosować? Użycie metafory w procesie sprzedaży, czyli jak tworzyć wizję produktu/usługi w umyśle klienta w niezauważalny sposób Zaawansowane techniki sprzedaży: Technika kontrastu, Technika przesądów, Technika przygwożdżenia, Technika przyjaciół, Technika skojarzeń
|
DZIEŃ 3: |
BĘDZIE POŚWIĘCONY POZNANIU TYPOLOGII KLIENTA W ŚWIETLE PSYCHOLOGII POZNAWCZEJ ORAZ WYPRACOWANIE „AUTORSKICH” TECHNIK SPRZEDAŻY. Nowa definicja Sytuacji Sprzedaży, Roli Handlowca oraz Roli Kupującego. Przedstawienie Typologii Klienta, w oparciu o Psychologię Poznawczą, badającą mechanizmy odpowiedzialne za decyzje, jakie podejmują ludzie – Style Sortowania Informacji. Szukający dziury w całym, pesymistycznie nastawiony do oferty, wiecznie niezadowolony Klient Obiecujący przysłowiowe gruszki na wierzbie, lejący wodę i oderwany od rzeczywistości Klient Zadufany w sobie, najmądrzejszy w całym "województwie", nieliczący się z opinią innych Klient Chwiejny niczym chorągiewka na wietrze, bez własnego zdania i opinii, czyli Klient, który nie potrafi samodzielnie podjąć żadnej decyzji, bo nie ma pełnomocnictw Zarządzanie Nieświadomym Systemem Ocen, w procesie sprzedaży.
|
DZIEŃ 4: |
TO KONTYNUACJA DNIA POPRZEDNIEGO, CZYLI POZNAWANIE STYLÓW SORTOWANIA INFORMACJI, NIEŚWIADOMYCH SPOSOBÓW MYŚLENIA, W PROCESIE SPRZEDAŻY. Egocentryczny, myślący tylko i wyłącznie o sobie samym, karierowicz, o osobowości narcystycznej, czyli Klient, który wpatrzony jest tylko i wyłącznie w siebie Podejrzanie myślący o "dobru" korporacji, cwaniaczek i manipulator w jednej osobie, czyli Klient w przebraniu "Matki Teresy": Stworzenie 6 typów Klientów w oparciu o Style Sortowania Informacji, i skonstruowanie najskuteczniejszych narzędzi, w postaci „autorskich” technik sprzedaży. Trudne sytuacje w sprzedaży, w kontekście sześciu Typów Klienta i sposoby radzenia sobie z obiekcjami. Wspólne wypracowanie narzędzi w postaci pytań, służące diagnozie potrzeb określonego Typu Klienta.
|