google.com, pub-3502946393390270, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page

Sprzedaż

szkolenie 2-dniowe

SPRZEDAŻ NIEAGRESYWNA

Jak sprzedawać więcej, szybciej drożej?
Jak pozyskiwać nowych klientów i nie tracić obecnych?
Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Badanie przeprowadzone przez Deloitte w 2013 roku na grupie 150 dużych przedsiębiorstw, wykazały, że najważniejszym oczekiwaniem wobec stałego dostawcy jest to, by był on partnerem ich biznesu. By ich wzajemne relacje były trwałe oraz nacechowane zaufaniem. Kolejnym, istotnym czynnikiem była elastyczna i sprawna obsługa. Zarówno w tym, jak i innych, przeprowadzanych na całym świecie badaniach, korzystne warunki finansowe znajdowały się na czwartym lub piątym miejscu listy życzeń. Tym samym nie ma i nigdy nie było powodu by zbyt szybko opuszczać cenę, czy wspierać sprzedaż hojnymi promocjami.

Tak więc aby osiągnąć satysfakcjonujące partnerstwo należy zadbać o przynajmniej dwa czynniki – realną wartość jaką przedstawia dla klienta produkt lub usługa i wzajemne zaufanie. sprzedaż która kładzie nacisk na wartość i zaufanie nazywamy nieagresywną, a sprzedawcę stosującego zasady i techniki tej sprzedaży z angielskiego „pully” salesperson, w odróżnieniu od „pushy” salesperson.

Szkolenie „sprzedaż nieagresywna” prezentuje najważniejsze zasady i techniki sprzedaży takie jak: coaching klienta, słuchanie kontekstowe, metoda SPIN, Neila Rackhama, technika PIWO, storytelling i wiele innych. Szkolenie dotyka każdego istotnego elementu psychologii sprzedaży i procesu sprzedaży w tym etapów rozmowy handlowej.


KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
  • Wzrost skuteczności sprzedawców w obszarze kluczowych zadań.

  • Ograniczenie błędów w komunikacji między sprzedawcami i klientami.

  • Skuteczniejsze bronienie ceny i w konsekwencji sprzedaż na wyższej marży.

  • Wzrost motywacji i zaangażowania sprzedawców.

  • Poprawa efektywności sprzedaży i w konsekwencji lepsze wyniki.

  • Zminimalizowanie stresu, i wzrost pewności siebie sprzedawców.





KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
  • Nauka zarządzania procesem sprzedaży własnej

  • Poznanie nowoczesnych metod i narzędzi prospectingu.

  • Nauka rozpoznawania i dopasowania się do temperamentu i metaprogramu klienta.

  • Nauka badania potrzeb poprzez coaching klienta i słuchanie kontekstowe

  • Nauka skutecznych technik pokonywania obiekcji, SPIN, PIWO.

  • Wzmocnienie świadomości wagi zaufania w procesie sprzedaży.

  • Nauka skutecznych metod prezentowania i obrony ceny. 




PROGRAM

DZIEŃ 1:

WPROWADZENIE​

  • Przedstawienie programu i celów szkolenia, zebranie oczekiwań


PROCES NOWOCZESNEJ SPRZEDAŻY NIEAGRESYWNEJ

  • Zasady skutecznego prospectingu

  • Definiowanie profilu klienta docelowego i segmentacja

  • Zarządzanie sprzedażą własną w pipeline 


TEMPERAMENTY KLIENTÓW I PIERWSZY KONTAKT

  • Test temperamentów i komunikacja z temperamentami klientów

  • Rozpoznawanie temperamentu na podstawie stroju i zachowania

  • Autoprezentacja i techniki otwierające 


TECHNIKI BADANIA POTRZEB

  • Zasady prowadzenia rozmowy badającej potrzeby

  • Techniki badania potrzeb – coaching klienta

  • Słuchanie kontekstowe 


METAPROGRAMY I SŁUCHANIE KONTEKSTOWE

  • 12 metaprogramów zakupowych i ich implikacje

  • Techniki dopasowania do metaprogramów

  • Rozpoznawanie metaprogramów 


AKTYWNY TRENING

  • Przećwiczenie zdobytych umiejętności w scenkach

  • Feedback od trenera i z grupy 


PODSUMOWANIE 

  • Pytania

  • Zadanie domowe

DZIEŃ 2:

POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI Z DNIA POPRZEDNIEGO 


PREZENTOWANIE

  • Wypracowanie korzyści na bazie Unique Selling Proposition 

  • Prezentowanie oferty w języku korzyści

  • Storytelling i inne zaawansowane techniki


POKONYWANIE OBIEKCJI

  • Technika pokonywania obiekcji PIWO

  • Technika unikania obiekcji Neila Rackhama 

  • Język wątpliwości


WYKORZYSTANIE WPŁYWU W SPRZEDAŻY

  • Mechanizmy wywierania wpływu

  • Gry kupców - taktyki negocjacyjne. 

  • Zamykanie 


PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  • Aktywny trening

  • Egzamin

  • Indywidualny Plan Rozwojow


bottom of page