google.com, pub-3502946393390270, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page

Sprzedaż

szkolenie 1-dniowe

SPRZEDAŻ KONSULTACYJNA. CZYLI JAK ZAINSPIROWAĆ KLIENTA ABY CHCIAŁ U NAS KUPIĆ

Zmiany w sposobie podejmowania decyzji zakupowych przez globalne organizacje, indywidualnych nabywców biznesowych i konsumentów spowodowały trwałe zmiany w sposobie, w jaki realizuje się dziś sprzedaż do klientów i prospektów. Kupcy są bardziej poinformowani i mają więcej możliwości rozwiązania problemów, ale są bardziej skłonni trzymać się status quo. Mimo, że kupcy są dziś bardziej doświadczeni, zajęci, naciskani, niechętni do podejmowania ryzyka i bardziej wymagający, nadal potrzebują wskazówek, aby podejmować lepsze decyzje biznesowe i osobiste. Ponadto, mimo że klienci mają bezprecedensowy dostęp do wiedzy, muszą zmierzyć się z trudnościami w sortowaniu najważniejszych elementów i znalezieniu wartości wśród wszystkich opcji.

Warsztat dedykowany jest dla: sprzedawców rynku b2b, w tym i usług profesjonalnych (np. it, call center, systemów i zaawansowanych rozwiązań technologicznych) oraz wszystkich zainteresowanych rozwojem własnych umiejętności i kompetencji sprzedażowych.


CELE SZKOLENIOWE:
  • Zdefiniować sprzedaż konsultacyjną i wyjaśnić, dlaczego jest ona kluczowa dla tworzenia wartości dla klienta i sukcesów biznesowych.

  • Zastosować Strukturę Sprzedaży Konsultacyjnej, aby zaangażować kupca w zorientowany na klienta dialog doradczy, rozwój i rozszerzenie relacji oraz zwiększenie wyników sprzedaży.

  • Identyfikować sześć fundamentalnych umiejętności wspierających Strukturę Sprzedaży Konsultacyjnej i pozwalają sprzedawcom wykorzystać ich naturalne atuty do tworzenia dialogu, wzmacniania otwartości i zaufania potrzebnego do wyjawiania widocznych i ukrytych potrzeb klienta, komunikować się w sposób bezpośredni i zamykać intratne kontrakty.

  • Zrozumieć naukę o dysonansie kognitywnym i o tym, jak u klienta pojawiają się obiekcje.

  • Zastosować model rozbrajający obronę i angażujący klienta w rozwiązanie własnych oporów.

  • Zwiększyć świadomości sprzedawców odnośnie ich obecnego podejścia do sprzedaży wyposaży ich w informacje zwrotne dotyczące ich mocnych stron oraz obszarów do usprawnienia.

  • Dodatkowo, dostaną wskazówki dot. kierunków rozwoju i umiejętności, aby osiągnąć ich kolejne poziomy doskonałości sprzedażowej.

  • Zastosuj wytyczne dotyczące dawania i otrzymywania informacji zwrotnych oraz umiejętności coachingowych, w celu zapewnienia ciągłego rozwoju współpracy.





EFEKTY SZKOLENIOWE:

Nauczysz się:

  • Jak przygotować proces sprzedaży konsultacyjnej.

  • Jak przeprowadzić pełną diagnozę potrzeb klienta.

  • Jak dopasować twoje rozwiązanie do zidentyfikowanych potrzeb klienta i udowodnić efekt twojego rozwiązania.

  • Jak zbudować długotrwałą współpracę i relację z klientem.




PROGRAM

DZIEŃ 1:

METODOLOGIA SPRZEDAŻY DORADCZEJ

  • Jak dopasować proces sprzedaży do procesu sourcingu i zakupu. 

  • Cykl życia szans sprzedażowych. 

  • Pipeline sprzedaży konsultacyjnej.

  • Diagnoza konsultacyjna.

  • Cel sprzedaży konsultacyjnej.

  • Strategie rozwoju klientów.

  • Działania taktyczne sprzedaży konsultacyjnej. Planowanie, Realizacja, Wyniki.

  • Profil sprzedawcy konsultacyjnego.

  • Propozycja Wartości.

  • Decyzje zakupu i sourcingu.

  • Jak identyfikować głęboko ukryte i racjonalne potrzeby klienta.

  • Jak przedstawić nasze produkty lub usługi, aby je zaspokoić. Jak odnosić się do cech produktu.

  • Przekonywanie klienta. 

  • Znajomość i praktyka technik sprzedaży


KIM JESTEŚ? - SPRZEDAWCĄ CZY SPRZEDAWCĄ/DORADCĄ

  • Jakie korzyści możesz odnieść, jeżeli Klienci będą Ci bardziej ufać?

  • Wartość biznesowa umiejętność budowania relacji opartych na zaufaniu.

  • Techniki budowania zaufania.

  • Rekomendowane zachowania, strategie kształtowania relacji.

  • Zasady budowania długoterminowych relacji opartych na zaufaniu.

  • Autentyczne relacje czy techniczne zabiegi?

  • Czy budowanie zaufania jest jedynie wyrachowaną strategią ukierunkowaną na korzyści finansowe, czy zbiorem  unikalnych, osobistych umiejętności?

  • Czynniki Satysfakcji Klienta – co decyduje o zaufaniu i satysfakcji Klienta i przywiązuje go do firmy?


TRZY KLUCZOWE ROLE SPRZEDAWCY - KONSULTANTA

  • Trzy Kluczowe role sprzedawcy w procesie sprzedaży konsultacyjnej: Koordynator Strategiczny, Doradca Biznesowy, Partner Długoterminowy.

  • Zasady budowania relacji biznesowej opartej o najwyższy poziom zaufania osobistego i profesjonalnego do Konsultanta.

  • Zasady budowania własnego wizerunku jako profesjonalisty, któremu Klient może bezwzględnie zaufać.

  • Granice relacji osobistych i profesjonalnych – gdzie je postawić?


BUDOWANIE ZAUFANIA W RELACJACH PROFESJONALNYCH

  • Kluczowe czynniki wpływające na zaufanie w relacji Doradca – Klient

  • 5 etapów  procesu budowania zaufania: zaangażowanie, słuchanie, kontekst, wizja, zobowiązanie i zasady postępowania na każdym z etapów.

  • Techniki, zachowania, narzędzia, sposoby – nie tylko emocje, także profesjonalne metody

  • Pułapka inteligencji i pułapka egocentryzmu


ROZUMIENIE POTRZEB KLIENTÓW

  • Budowanie wiarygodności profesjonalnej w kontekście wiedzy merytorycznej.

  • Praca z różnymi typami Klientów. Analiza i zrozumienie potrzeb Klientów – warunkiem przedstawienia właściwej oferty.

  • Technika tworzenia alternatywnej rzeczywistości jako sposób na analizę potrzeb Klientów i zrozumienie ich motywacji.

  • Myślenie nielinearne w analizie potrzeb Klientów. Notowanie nielinearne jako narzędzie porządkowania informacji.


SYTUACJE KRYZYSOWE WE WSPÓŁPRACY Z KLIENTEM

  • Narzędzia kontroli realizacji zobowiązań jako sposób na budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa w momencie rozpoczęcia współpracy.

  • Bariery wejścia w rolę zaufanego doradcy- na jakie trudności napotkamy?

  • Prezentacja rozwiązań- techniki prezentacji i dobór argumentów.

  • Trudności w realizacji pełnej roli Sprzedawcy- Konsultanta wynikające z problemów operacyjnych, jakościowych, innych sytuacji kryzysowych w relacji z Klientem.

  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w relacji z Klientem  – wykorzystanie wątpliwości do wzmocnienie zaufania ze strony Klienta

  • Panowanie nad przebiegiem spotkania prezentacyjnego – budowanie relacji z grupą odbiorców.


bottom of page