google.com, pub-3502946393390270, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page

Przywództwo

szkolenie 1-dniowe

MOC SŁÓW W ROZMOWACH Z PRACOWNIKAMI

MOC SŁÓW W ROZMOWACH Z PRACOWNIKAMI - Czyli sztuka porozumiewania się, komunikacji międzyludzkiej, rozmowy aby skutecznie motywować, nagradzać, oceniać, motywować i inspirować ludzi na których mam wpływ – zaawansowane warsztaty dla menedżerów zakończone indywidualnym feedbackiem rozwojowym


CEL SZKOLENIA:
  • Dlaczego ludzie obawiają się komunikować z innym ludźmi? Dlaczego tak często odpowiedź: „Przecież wysłałem e-maila, czyli wszyscy powinno wiedzieć!”, spotyka się niedowierzeniem i dezaprobatą. Nadawca treści i odbiorca. Co się dzieje pomiędzy nimi i dlaczego tak często nie potrafimy się zrozumieć w najprostszych sprawach i kwestiach. Zapraszamy do udziału w praktycznych warsztatach dla menedżerów rozwijających umiejętności komunikacji w codziennej pracy z pracownikami i współpracownikami. Warsztat wskazuje najskuteczniejsze i najbardziej zaawansowane narzędzia komunikowania się z zespołem, oraz schematy nieskutecznej i nieefektywnej komunikacji menedżerskiej.

  • Różnorodność przykładów i praktycznych odniesień sprawia, że szkolenie jest bardzo praktycznym warsztatem narzędzi komunikacyjnych kompetentnych menedżerów. Uczestnicy zdobędą umiejętności skutecznego i swobodnego rozmawiania z zespołem jak i z indywidualnymi pracownikami.





ODPOWIEMY NA PYTANIA:
  • Jak mówić aby być zrozumiałym zgodnie z intencją?

  • Komunikacja międzyludzka. Dlaczego tyle barier?

  • Jak precyzyjnie komunikować to co chce się przekazać bezpośrednio, e-mailowo, telefonicznie

  • Ograniczające przekonania pracownika? Co można, co wypada, co warto?

  • Sztuka udzielania pochwał. Granica między pochwałą a „cukrzeniem”?

  • Asertywność, czyli sztuka mówienia NIE i sztuka mówienia TAK!

  • Nowe wyzwania! Inspiracja! Droga w nieznane! Jak o tym mówić i przekonywać?

  • Informacja zwrotna? Czyli jak ją rozumieć?




PROGRAM

DZIEŃ 1:

CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA

  • Komunikacja w zespole, czyli co się na nią składa i od kogo zależy

  • Efektywność pracy zespołu, czyli wszyscy gramy do jednej bramki

  • Style kierowania i sztuka komunikacji w zależności od „dojrzałości pracownika”

  • Poznanie zagrożeń związanych z nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania i komunikacji międzyludzkiej.


FEEDBACK. JAK INFORMOWAĆ, MOTYWOWAĆ I ROZWIJAĆ PRACOWNIKÓW

  • Jak budować rozwojowy feedback

  • Kiedy, jak i w jakich sytuacjach feedback spełnia swoją rolę?

  • Obszary, które poruszamy w feedbacku.

  • Jak konstruować feedback. Struktura feedbacku.

  • Feedback konstruktywny - pozytywny i negatywny.


3-STOPNIOWA KOMUNIKACJA PRZY NIEWYPEŁNIANIU OBOWIĄZKÓW. MOCNE KOMUNIKATY ZATRZYMUJĄCE NIEWŁAŚCIWE ZACHOWANIA.

  • Jak skutecznie zatrzymywać trudne zachowania.

  • Poziomy w udzielaniu informacji.

  • Realizacja sankcji.

  • Rola komunikacji niewerbalnej w skuteczności komunikatu.

  • Najczęściej popełniane błędy przez menedżerów, które obniżają skuteczność komunikacji.


5 KROKÓW SKUTECZNEGO DELEGOWANIA ZADAŃ

  • Jak rozwijać kompetencje ludzi poprzez delegowanie?

  • Istota delegowania

  • Co możemy delegować?

  • Jak delegować, żeby nie wróciło do nas?

  • Formułowanie komunikatów delegujących w sposób podnoszący zaangażowanie i inicjatywę pracowników


TRUDNE ROZMOWY. ZWOLNIENIE PRACOWNIKA.

  • Dlaczego warto rozmawiać? Podstawowe zasady dotyczące rozmów związanych ze zwolnieniem.

  • Kryteria zwolnień.

  • Etapy prowadzenia rozmowy ze zwalnianym pracownikiem.

  • Jakich tematów nigdy nie należy poruszać w rozmowach ze zwalnianym pracownikiem.


ROZMOWA OCENIAJĄCO - ROZWOJOWA

  • Model rozmowy oceniająco - rozwojowej.

  • Miejsce, czas i przygotowanie menedżera i pracownika.

  • Kluczowe elementy rozmowy oceniającej: 

  • Przeszłość: Z czego jesteś szczególnie zadowolony w ocenianym okresie i dlaczego?, Teraźniejszość: Co obecnie idzie Ci dobrze? Z czego jesteś szczególnie zadowolony? Jakie są Twoje mocne strony?, Przyszłość: Co możesz udoskonalić w przyszłości? W jakich obszarach chcesz się rozwijać? Jakie są Twoje osobiste punkty do zmiany / doskonalenia / poprawy?


UZNANIE I DOCENIENIE PRACOWNIKA

  • Jak motywować, kompetentnych i niekompetentnych, zaangażowanych i niezaangażowanych pracowników?

  • Rodzaje komunikatów pozytywnych: od instruowania poprzez konsultowanie do wspierania.

  • Stopniowalność komunikatów pozytywnych. Kiedy stosować i jak nie przesłodzić?

  • Oczekiwania pracowników dotyczące pozytywnej oceny. Czy wszyscy chcą tego samego? Indywidualny model motywacyjnego DNA. Czyli jak dostosować motywację do osoby?


bottom of page