google.com, pub-3502946393390270, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page

Negocjacje

szkolenie 2-dniowe

INTELIGENCJA EMOCJONALNA

Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji niezbędnych do skutecznego funkcjonowania w relacjach w drugim człowiekiem. Uświadomienie sobie znaczenia, jaki wpływ mają nasze emocje oraz umiejętność ich rozpoznawania u innych, na jakość naszych kontaktów z drugim człowiekiem. Duży nacisk położymy na komunikację niewerbalną i jej wpływ na drugiego człowieka.


CELE SZKOLENIA:
  • poznanie znaczenia emocji w procesie negocjacji

  • nauka kontrolowania własnych emocji

  • rozwijanie świadomości z wywierania wpływu w aspekcie komunikacji niewerbalnej

  • klasyfikacji emocji i wydzielenia emocji podstawowych






EFEKTY SZKOLENIOWE:
  • uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak umiejętność empatii wpływa na kształtowanie satysfakcjonujących relacji z klientami, współpracownikami i podwładnymi

  • nauczą się nazywać własne emocje i zdobędą umiejętność właściwego rozpoznawania emocji u innych ludzi

  • poznają skuteczne techniki umożliwiające wczuwanie się w emocje innych ludzi

  • dzięki temu zaczną zwracać uwagę na te aspekty komunikacji niewerbalnej, które w czytelny sposób informują, jakie stany emocjonalne przechodzi ich rozmówca




PROGRAM

DZIEŃ 1:

Ta część szkolenia jest poświęcona, poszerzeniu wiedzy na temat emocji i ich wpływu na zachowanie człowieka oraz zdobywaniu umiejętności rozumienia i kontrolowania własnych emocji.


  • Inteligencję Emocjonalną IE czyli:- Zdolność do rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania własnych oraz cudzych emocji,- Zdolność do efektywnego wykorzystywania emocji w kierowaniu własnym oraz cudzym działaniem.

  • Czym są emocje? Definicje i wynikające z nich wskazówki praktyczne.

  • Próba klasyfikacji emocji i wydzielenia emocji podstawowych – emocje osiowe według Paula Ekmana i Daniela Goldmana.

  • Ćwiczenie „Zarządzanie emocjami” mające na celu, określenie najczęściej przeżywanych stanów emocjonalnych. Zidentyfikowanie i nazwanie własnych emocji, które najczęściej kierują zachowaniem danej osoby.

  • Jak moje emocje wpływają na ludzi wokół mnie i na ocenę mojej osoby - czyli rozwijanie świadomości z wywierania wpływu w aspekcie komunikacji niewerbalnej.

  • Inteligencja Emocjonalna a Temperament, czyli czego zmienić nie możemy!

DZIEŃ 2:

Ta część szkolenia jest poświęcona zdobywaniu i rozwijaniu umiejętności rozumienia i odczuwania emocji przeżywanych przez innych ludzi oraz rozwijaniu umiejętności z zakresu wywierania wpływu.


  •  Empatia czyli, w jaki sposób „odczuć” to, co przeżywa druga osoba w bezpośrednim kontakcie ze mną.

  • Ćwiczenie „Dramat trójkąta” służące rozpoznawaniu podstawowych nie przystosowawczych emocji przeżywanych przez ludzi w sytuacjach zależności: - Współpracownik - Współpracownik. W trakcie ćwiczenia każdy z uczestników będzie miał możliwość odegrania ról związanych z odczuwaniem konkretnych emocji.

  • Konsekwencje tłumienia emocji i ich wpływ na fizjologię. Przegląd badań Hansa Sayle nad przewlekłym stresem. 

  • Sposoby radzenia sobie z negatywnymi ocenami.

  • Ćwiczenia służące rozpoznawaniu emocji u innych i rozwijaniu umiejętności do „wchodzenia” w cudze stany emocjonalne.

  • Analiza komunikacji niewerbalnej w kontekście przeżywanych emocji

  • Postawa ciała, ton głosu, charakterystyczne gesty i ich wpływ na nieświadomość

  • Ćwiczenia, których głównym celem, będzie rozwinięcie umiejętności wywierania wpływu na drugiego człowieka.

  • Elementy stylów poznawczych i ich wpływ na komunikację międzyludzką.


bottom of page