google.com, pub-3502946393390270, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page

Przywództwo

szkolenie 2-dniowe

AKADEMIA LIDERA
WSPÓŁPRACA I KOMUNIKACJA W ZESPOLE

Szkolenie dedykowane jest dyrektorom, managerom, którzy zainteresowani są rozwijaniem umiejętności menedżerskich i stawania się jeszcze skuteczniejszymi liderami.


CEL SZKOLENIA:
  • Celem jest nauczenie menedżerów, skutecznego zarządzania podległym personelem. Menedżerowie, którzy mają wiedzę i doświadczenie w tym zakresie, będą mieli możliwość rozwijania tych umiejętności i zapoznania się z koncepcją Ról Zespołowych. Cel osiągniemy poprzez ćwiczenia i ustalenie sposobów zarządzania dla Każdej z Roli, jaką przyjmują pracownicy w zespole.





EFEKTY SZKOLENIOWE:
  • Dzięki umiejętności zarządzania zgodnej z Rolami Zespołowymi, sprawisz, że Twój zespół zacznie funkcjonować w jeszcze sprawniejszy i efektywniejszy sposób. Ty sam będziesz potrafił trafnie ocenić, kiedy zastosować konkretny sposób zarządzania i coachowania. Sprawisz, że podwładni poczują, że mają wpływ na swoją pracę i przyszłość firmy.




PROGRAM

DZIEŃ 1:

Przegląd sposobów komunikacji, pomiędzy członkami zespołu. Zapoznanie się z koncepcją Ról Zespołowych, i nauczenie się zarządzania każdą z ról. 


  • Komunikacja w zespole, czyli co się na nią składa i od kogo zależy

  • Efektywność pracy zespołu

  • Konflikt, jako przyczyna trudności i niezrozumienia w relacjach z ludźmi

  • KWESTIONARIUSZ: Autodiagnoza możliwości komunikacyjnych, czyli sprawdzenie jak „dobry” jestem w komunikacji międzyludzkiej i czy aby na pewno wszyscy mnie dobrze i precyzyjnie rozumieją

  • W trakcie pierwszego dnia szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość wypełnić Kwestionariusz Autodiagnoza możliwości komunikacyjnych, dzięki czemu uzyskają informację na temat swoich mocnych i wartych rozwinięcia obszarów związanych z komunikacją interpersonalną oraz umiejętnością motywowania i udzielania informacji zwrotnych podwładnym.

  • Rama partnerstwa, czyli pierwszy krok do rozwiązywania konfliktów w myśl zasady WIN-WIN, według Dr Dudleya Weeksa, pracującego nad rozwiązywaniem konfliktów w partiach politycznych oraz dużych korporacjach, w ponad 60 krajach.

  • Konflikty oraz udzielanie informacji zwrotnych – 12 najczęstszych Przeszkód w komunikacji, prowadzących do konfliktu, ujęte w cztery grupy

  • Słuchanie Odzwierciedlające

  • Pytania zorientowane na rozwiązanie konfliktu, czyli tzw. Model Zmiany

DZIEŃ 2:

Przegląd najczęściej występujących psychologicznych ról, które ludzie odgrywają w zespole. Wypracowanie skutecznych technik zarządzania i coachowania w zależności od odgrywanej przez pracownika nieświadomie roli


  • Najlepiej jest „Mówić o sobie” a „nie o innych”, czyli Komunikat „JA”, składający się z trzech części, a zaproponowany przez Dr Thomasa Gordona

  • Kwestionariusz Moja Rola W Zespole

  • Dyrektywność „serdeczna” i „agresywna” oraz jej wpływ na zachowania i ceny podległego personelu.

  • Dyrektywność serdeczna

  • Dyrektywność agresywna

  • Jak się zachowują prawdziwi Liderzy i Przywódcy

  • Postawa ciała, ton głosu, charakterystyczne gesty i ich wpływ na nieświadomość podległego personelu, poddawanemu tego typu wpływowi.

  • Połączenie zdobytych umiejętności z zakresu osobowości lidera, stylu komunikacji lidera, oraz zachowań niewerbalnych lidera, z poczuciem pewności siebie.

  • Ćwiczenia, których głównym celem, będzie rozwinięcie umiejętności z zakresu komunikacji niewerbalnej, cechującej liderów, oraz wzmocnienie poczucia pewności siebie u menedżerów

  • Zaplanowanie indywidualnego zadania na najbliższe dwa miesiące

  • Zaplanowanie indywidualnego zadania do następnego szkolenia.


bottom of page